Ljuva Västervik, halvtid

Nu har jag varit hemma i tre dagar och har tre dagar kvar innan jag beger mig norrut. I torsdags kom jag hem runt nio halv tio efter att bussen blev försenad av att någon kört av vägen mellan örebro och norrköping. Men hem kom jag och pappa hade lagat en god middag i form av en wok, enkelt och gott när man knappt ätit på hela dagen och ett gott rött vin till.

På fredagen så åkte jag först till Korallen och hälsade på och fick både roliga och tråkiga besked, de roliga var att de som var kvar mådde bra och de tråkiga var att ännu fler hade gått bort av de äldre jag lärt känna under mina somrar där. Må de vila i frid för jag ska minnas er. Vid tolv blev det fläskpannkaka hos farmor och farfar vilket var underbart gott och kul och se hur pigga de är när de passerat 80 båda två. Framåt eftermiddagen så blev det bolaget för att handla inför lördagen, sedan mötte jag upp Jocke, Merra och Frida för att kolla ut någon utstyrsel som man skulle kunna ha på lördagen men vi gick bet på den punkten men de blev ju bra ändå. På kvällen åkte jag till mamma och åt och somna sedan i lugn och ro och kände mig nu hemma och kommit i ro.

Lördagen sov jag ut ordentligt till 12 och åt en stabil frukost. Senare på eftermiddagen kom Erik och Lisa med sin lilla son Elias som nyss lärt sig gå. Jätte gullig är han och vi gick ut och gick ner till stan en runda. Sedan lekte vi och på kvällen så åt vi vingryta hos mamma, det var jätte gott och drack en väldigt god Pinot Noir från Chile som hette Duette Premium Pinot Noir 2008 och kostar 99kr på systembolaget. Härligt kryddigt och bärigt med inslag av svartvinbärsgelé, vanilj och andra härligheter. Efter middagen begav jag mig till Jocke och öppnade kvällens första öl, senare begav vi oss till midgård och mötte upp merra också. Satt där och prata och tog några öl innan jag begav mig till min gamla vän Martin som också bor på midgård. Vi satt där och pratade och hade trevligt och Micke kom förbi vilket var kul då vi inte pratats vid så mycket sen i somras. När klockan var runt tolv begav jag mig och Micke ner mot staden för att se om det var något drag och vi hamnade på Sahara till slut och tog en öl, jag kunde inte annat än småle när jag beställde Calvados och fick det i ett shotglas. Det sista glaset man serverar Calvados i tycker jag men man var ju inte på restaurang så ska väl inte klaga. Vi satt där tills klockan var runt ett halv två två så blev de vandring upp mot Åhmans för att få något stabilt i sig. Där mötte jag Frida och Vickan, Vickan och jag pratade om barndomsminnen när vi gick i samma klass i 5-6 måsen 2001-2002 vilket var väldigt intressant och kul och höra hur man tyckte att det var på den tiden. Sedan trillade jocke och merra in och åt dem med så sluta kvällen runt tre halv fyra och jag tacka dem för kvällen för blir ingen mer fest nu innan jag åker upp. Nu blir de dessa dagar att plugga, söka stipendier och klippa sig på tisdag. Får se hur kort de blir men de blir en del som ska bort.

Nu ska vi fika och klockan tre blir det middag hos farmor och farfar då det blir farmors egna kalops som är så fantastiskt god!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback