Onsda

Känns som tisdag men det är det tydligen inte,  men vi var på knässbols linne igår och kollade på hur man gör linnedukar, fick lite feeling av filmen wanted när de skall fånga spolen, skulle aldrig sätta mina fingrar i en sådan maskin, får fort och ser totalt livsfarligt ut. Vi lärde oss om vad kvalitétslinne är och det blev att inhanda en linneservett a la Nobel och en lpare a la Nobel som kommer passa finfint på bordet. Smakar de så kostar de... Men tar inga summor här.

Dagen idag har mest gått åt till att städa hemma efter att ha varit på föreläsning på förmiddan, har fått ordning i köket nu på all disk som jag skjutit på nu allt för länge men är så jäkla trist o diska. Skall även läsa lite idag om kaffe tror jag de blir, får se vad jag är sugen på sen. O på tal om kaffe så köpte jag nytt kaffe idag, Reko hette de från Arvid Nordqvist. Smakrikt och gott och jag ser fram emot när vi skall brygga kaffe proffessionellt i nästa vecka med en riktig barista.

Imorn skall jag göra in debut att servera utanför skolan, lr utanför o utanför för att det är för lite skolfolk o nåra från SHR på Saxå, ska bli kul. Ska tydligen inte vara något avancerat så blir nog bra. Har planer på att inte alls lägga mina fältstudier i Västervik som jag pratat om tidigare utan att vara i Växjö på någon fin restaurang o då blire att bo hos brorsan vilket ska bli väldigt kul om de blir så. Ska kolla de senare i veckan...

Maten idag blir nog ganska simpel i form av att de blir köttfärsås, blir o göra en del så man har senare i veckan nu innan studiebidraget kommer. Till det blir det ett stort glas mjölk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback