Alla hjärtans dag och annat italienskt

Lördagen vart hellyckad, maten och allt runtikring blev som planerat och mkt bättre!

Dagen började runt 11 då det blev ett varv på stan och inhandla lite mer alkohol till kvällen och passade på att veckohandla... Tungt o bära på allt... Sedan blev de att ta en snabb lunch och hjälpa mange att duka o fixa iordning för kvällen. Det vart ganska tight med tiden då vi pysslade med förrätten i princip fram till kvinnorna kom runt fem. Då var det dax för mingel med lite rosébubbel (Rotari rosé, 99kr) och lite hemgjorda snittar som var en sista sekundgrej och mer symbolisk än undergörande.

Minglet drog ut lite på tiden och vi begav oss sedan till Manges place och skulle inte förrätten som var minipizzor med hemmagjord tomatsås, mozzarella, parmaskinka och ruccola. Till det serverade vi ett italienskt vitt vin i form av Fontana Candida Frascati som hade en utmärkt syrlighet för att kombineras med mozzarellan och ruccolan.

Till huvudrätt blev ett kycklingrullader på röd och grön pesto. Otroligt gott och till det serverade vi en röd italienare i form av Masi Valpolicella bonacosta. Väldigt trevligt lättsamt vin som passr oerhört bra med pastarätter som jag nämt tidigare i min blogg.

Temat var ju Italien så det blev även en italiensk efterrätt i form av Pannacotta med hallon och vanilj. Otroligt gott även detta, till det blev de kaffe med whiskey i alternativt som jag o mange drack lite finwhisky i form av min studentwhisky en Macallan 19 year old sherry cask (single cask). Passade utmärkt då whiskyn är 60% typ så jämna de ut den söta smaken i munnen från pannacottan. Otroligt!

Nu hade jag och mange gjort vårt så nu tog damerna över och hade lite musiklekar med ordremsor och andra frågetävlingar och jag kamma hem rubbet, känner mig lite stolt där men var på G. Sedan blev de lite mer lekar av olika slag och till sist gav vi oss av till Malin och spelade Mario Cart som jag börjar få in snitsen på nu. Dvs jag kommer inte alltid sist.

Vi blev kvar där och Malin bjöd på lite drinkar o så och kvällen sluta runt halv fem då jag vandra hem. Och dagen idag söndag har ja vilat o diskat o städat o hunnit me o skriva klart PMet me jörgen oxo. Känns skönt, nu väntar nya uppgifter...

Dukningen


Pannacottan

 
Jag o Mange, Italian style

Kommentarer
Postat av: Jennie Lundberg

drinken ser mums ut :D

2009-02-17 @ 23:38:55
URL: http://jennielundberg.blogg.se/
Postat av: Ebba

asså jag älskar pannacotta :D !gjorde ni den själva? ;o

2009-03-10 @ 21:07:02
URL: http://ladreams.blogg.se/
Postat av: Ebba

sv; haha, gjorde ni den själva eller? förstod inte riktigt :D

2009-03-10 @ 22:18:10
URL: http://ladreams.blogg.se/
Postat av: Ebba

sv; jaha okej!

ja om du kan så vore det jätte snällt :D

2009-03-11 @ 16:56:43
URL: http://ladreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback