Två veckor till jul.

Imorn stundar tenta med en massa vin,
med allt från Margaux, Échezeaux till Merseault,
man undrar ju hur detta ska gå.
Men man får lugna ner sig med att det jul snart är,
med allt vad det innebär.
Nu väntar julen så njut och kanske ta ett rödtjut!



Imorgon är det på dagen två veckor kvar till julafton vilket känns skönt men samtidigt lite konstigt för det finns ingen snö alls och det är 5 grader varmt ute trotts att det är kväll. Ska bli så härligt att träffa släkten på julafton och verkligen njuta av att vara hemma och ta det lugna o bara vara. Inte för att jag inte njuter av att vara här uppe men det är något speciellt med julafton när släkten samlas kring granen och man äter julmat i flera timmar och dricker glögg och bäljer i sig julmust och väntar på tomten och gläds åt att alla är så glada och lyckliga. Som jag sagt många gånger att man förstår inte den riktiga tjusningen med julafton om man inte varit hemma på ett tag för förr när man träffa släkten minst en gång i månaden så kändes jul som en högtid som alla andra men när man får distans och får längta till det så blir det något alldeles speciellt. Som förra året som jag måste säga var den bästa julaftonen på länge då man verkligen längtat efter det och jag minns det som igår när jag kom hem och jag och pappa såg sista avsnittet av Svensson Svensson och jag hade verkligen ro i själen och sedan kom julafton och alla släktingar och man kände sig i lugn o ro. Jullovet avslutades sedan med en fantastisk sälenresa med mamma och christer o co.


Men nu sitter man med tentaångest och undrar hur det skall gå, känns som det kan gå precis hur som helst då jag har en helt hyfsad överblick på det men det är detaljer som saknas, sedan får man veta imorgon hur viktiga detaljerna var för att klara tentan men de jag inte kan idag ska jag kunna till praktiken då mitt mål är att ha bra koll på kartor och områden mer i detalj än idag men tills imorgon känns det väldigt, väldigt osäkert...

Provningstentan gick okej, de vita druvorna var jag inte överens med men de röda syrahraddan plocka jag direkt på första som var och jag pricka på Crozes-Hermitage 2004 om jag inte minns helt fel. Kändes bra men nu skall teorin provas och där är det mkt mer än bara känn som avgörs utan kunskaperna i teorin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback