Sommar, sommar, sommar

Nu har vi kommit in i juli och solen skiner som bara den. Mitt inne i djupaste småland, Växjö så är folket ute och strålar och njuter av värmen. Jag själv sitter på uteplatsen och läser Decanter med en kopp presskaffe i handen och mår allmänt bra. Det var nu ett tag sedan jag drack något större vin men det kommer framöver, kanske redan imorgon men det är sådant som märks.

Växjö är väldigt vackert på sommaren men problemet är att det ligger mitt inne i landet vilket är en nackdel på somamren då folk vill ut till kusten. Folket flockas på PM & Vänner och Matsalen har öppet nästa vecka med innan den stänger och vill ni uppleva den ultimata restaurangupplevelsen och välja o vraka i en av Sveriges bästa vinlistor så kom förbi och ni kommer inte att bli besvikna.

Bordeaux 07 släpps lite smått på bolaget och det är ingen toppenårgång men en årgång att köpa om man inte vill lägga ut tusenlappar på vin. Jag själv kommer att inhandla ett par flaskor Ch. d'Armailhac och någon eller några flaskor Ducru-Beacaillou samt Branaire-Ducru.

Trevlig sommar!

Kommentarer
Postat av: E.Sundsten

Dock var 2007 ett fantastiskt år i kalifornien och från norra Napa i synnerhet!

2010-07-02 @ 19:39:43
Postat av: liindblaads

nu har jag veckans blogg hos mig igen :) ta chansen och vinn en intevju och få ett eget inlägg hos mig :) anmäl dig nu !

2010-07-02 @ 20:02:52
URL: http://liindblaads.blogg.se/
Postat av: Jeanette

som vanligt har du alltid bra vintips!!



Ett tips till dig - om du vill ha fler läsare till din blogg gratis, gå med här



http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=jeanette8



Jag har tredubblat mina läsare sedan jag gick med. Verkligen jättebra!!

2010-07-03 @ 11:01:08
URL: http://gratistokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback