Nyår

Nu var nyår över och vi är inne på 2010 vilket man lär vänja sig vid efter ett par veckor. Nu kommer året då man sa att man skulle ändra en massa grejer men det blir spännande och se hur väl de inbefinner sig eller ej. Nyåret slutade iaf med en middag hos min gamla vän Simon som de ordnat o slängde ihop rödvinsås och allt var verkligen jätte lyckat. 100 NP helt klart på hela middagen och festen!

Gick sedan vidare och fortsatte festen innan de var vidare ner på stadens gator och vidare till Åhmans att käka ett Mellanmålet med hälften av varje som är lite av en klassiker men som mina polare sa att de är något man kan äta någon gång i halvåret innan de blir tjatigt vilket är ungefär så ofta jag besöker denna vackra stad.

Champagnen i form av Henriot 1996 var helt fantastisk, till en början var jag rädd att den var korkad men när den väl fick lite luft visa den upp fantastiska komplexa mogdnadstoner och en härlig brödighet (autolys). Det var så man kände sig bortskämmd när man drack en hel flaska av denna härlighet. Fanns 8 kvar nu såg jag i Göteborg för den som fortfarande suktar efter dena ädla dryck.

God fortsättning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback