Helgen osv

Nu är det redan tisdag igen och jag sitter och läser Mischas blogg som är otroligt intressant och kul att läsa. Senare i dagarna kommer det att komma upp ett inlägg om Chateau Suduiraut och vad för mat som kan tänkas passa till denna ädla dryck, har ett första utkast klart men skall bearbetas innan det kommer upp här.

I helgen inklusive måndagen har de hänt följande:
- Klippt mig kort.
- Provat Chateau Suduiraut 2006 ihop med olika mattyper
- Provat Lokas nya mineralvatten
- Sett Sound of music för första gången.

De där med att kombinera sött vin med mat är rätt svårt, inte bara smakmässigt utan rent psykiskt så är söta viner lite av efterrättsviner även att man blir slagen på fingrarna när man kallar det just detta eller dessertvin. Håller mig till att kalla det söta viner för det är vad det är. Sött vin går alltid att kombinera med söta desserter dp det blir den klassiska sött mot sött effekten där de tar ner varandra. En annan kul kombination man kan göra är sött mot hett, som till exempel en het wok med exempelvis en Sauternes funkar utmärkt. Hettan rundas av med sötman och vinets andra delar kommer fram på ett oerhört behagligt sett.

Loka har ju nu i dagarna släppt sitt nya smaksatta mineralvatten som är smaksatt med krusbär och päron och innehåller självklart inget socker eller sötningsmedel. Jag tycker smaken är väldigt behaglig och lagom avvägd och jag får förnimmelser om piggelinglass vilket bara är till de positiva och nu när det är på rea så köper jag ett flertal liter för att ha hemma.

Kommentarer
Postat av: Madde

det var väl inte en dag för tidigt som du fick se sound of music XD vad är domen? och så vill man ju såklart se bildbevis på den nya frisyren! =P hoppas allt är bra med dig!

2010-02-02 @ 09:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback