Snart bär det av hem

Igår var det opponering för vår uppsats om Konflikthantering och vi fick en hel del beröm vilket kändes otroligt bra då man gått o hamnat i någon slags dvala där det blev ett gott uppvaknande. Eftersom jag tyvärr inte lyckats få ihop praktik och boende i något land så valde jag att kontakta min förra praktikplats PM & Vänner i Växjö om jag var välkommen tillbaka vilket jag var. Tackar oerhört mkt för etta och kommer satsa stenhårt och känns som man har mer att tillföra efter att ha pluggat på vin i nu ett år.

Får bo hos min bror vid Universitetet så kommer bli riktigt najs och skönt med ett avbrott från studierna och komma ut i arbetslivet lite grann. Kommer bli ett flertal inlägg under praktiktiden om nya spännande matupplevelser och filosofi kring mat och vin i kombination.

Natten till idag var det hockeydags i OS för herrarna och Sverige tog lätt Tyskland men inte så lätt som jag hade trott men känns som laget har en oerhörd potential och ska spännande på fredag då de möter Vitryssland som vi alla minns matchen mot när Salo oturligt nog släppte in ett mål över nacken som satt sig i hjärnan hos många svenskar.

Detta inlägg var en slags lägesrapport och i morgon siktar jag på att ge mat och vintups till helgen i något sent format men kommer lägga upp en enkel snabb trerättersmeny med vin till som jag hoppas ska smaka. Ikväll blir det att se Ferry ta ännu ett guld och hoppas på att Anja har repat sig efter den läskiga vurpan igår då flög 60m o landa inte allt för skönt men verkar va krut i henne så hon lär ta hem de ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback