Helgen i Hyttan



I torsdags och fredags hade jag och min granne och nära vän Malin Rockymaraton då jag inte hade sett någon av dem och Malin hade inte sett sexan. Så vi satte oss i torsdagskväll och började med ettan och tvåan som jag blev väldigt imponerade av så redan på fredagförmiddagen som var regnig så såg vi trean, fyran och femman innan vi började laga en trerättersmiddag som bestod av en simpel förrätt i form av mozzarella och tomater på en ruccolabädd med balsamicovinäger. Till huvudrätt hade vi ädelostfylld kyckling med sötpotatis. Efterrätten vart lite glass o gott. Jag var väldigt imponerad av hur god sötpotatisen var då jag inte kan minnas att jag ätit det tidigare så var en trevlig upplevelse. Vi s¨g även Rocky sex på kvällen och efter att ha sett allihop inom raden av två dagar så tycker jag att de bästa är fyran och femman men Rocky ett är självklart ruskigt bra den med.

På lördagen var det planer för fest i Grythyttan och så blev det. Ronja ringde mig på förmiddan och undra om jag ville äta med dem innan vi drog igång festandet och det kunde jag ju inte missa så tackade ja direkt. De kom och hämtade mig runt fem och vi började hemma hos Ronja och Anna med att dricka lite mousserande som blev såhär i slutet av månaden en Jacobs Creek. Smakade helt okej men inge av hög kvalité men sällskapet höjde den rejält.
Sedan begav vi oss av till Lina och Fredrik där vi skulle äta, det blev Lax med kokostäcke och kokossås samt jasminris, efterrätten blev en krämig kladdkaka. Jag drack öl i form av Heineken till laxen och fick med stor beundran se Linas och Fredriks fina Heineken flaskor, bara den är värd ett besök hos dem, en kul syn. Till efterrätten blev det sött vin i form av Nederburg Noble Late Harvest som var mkt gott och en trevlig kombination. Sedan drog det igång med fest och puben samt en efterfest och somnade runt halv fyra hemma hos Lina och Fredrik på en madrass de varit snälla o låtit mig sova på.

På söndagen fick jag inte mkt gjort, rättare sagt ingenting i princip, vaknade runt 12 tiden och Lina fixade frukost även om jag endast var kapabel till att dricka apelsinjuice. Blev hemskjussad av Emelie runt ett halv två sådär.

Så vill tacka er som gjorde min kväll lyckad och för den goda maten och för att jag fick sova över i hyttan! :)

Kommentarer
Postat av: Ronja

Det var trevligt att ha dig här i Hyttan! Festandet höll sig längre den här gången! Vi får ta och dricka bättre bubbel nästa gång! ;)

2009-10-21 @ 00:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback