Ekonomin svider

Nästa fredag är det prov i Ekonomi och jag känner mig absolut inte taggad men det kommer bli en hektisk vecka nu även om jag åker hem lär böckerna vara välanvända när jag kommer upp igen. Idag har jag inte gjort många knop, har öppnat ekonomiboken men var mkt roligare med att läsa vinlitteraturen istället, men borde dock hitta motivation i att plugga ekonomi i och med att jag hade räkningar på 5 000 idag, hyra, böcker och hemresa. Det svider till men det är bara dra ner på det allra käraste... vinet denna månad. Men vi kommer ju att ha en massa vinprovningar i skolan under nästa kurs så kommer att bli många inlägg framöver med provningsresultat och matnyttig fakta.

Igår var det då storfest i hyttan och det började hemma hos Ronja där vi satt ett glatt gäng och tog några öl. Sedan begav vi oss till A-salen där Benno och Rachid hade 50årsfest så blev ett par öl till och någon på krogen sedan innan vi åkte med nattbussen hem runt klockan ett.  Då var kvällen slut för min del och klockan ringde vid 11 i morse enligt den gamla tiden och jag blev ännu mer förvirrad när jag satte på tvn och de visade olika tider men det slog mig sedan att de var ju idag man skulle dra tillbaka klockan en timma. 

Som sagt vad hemfärd på torsdag vilket ska bli riktigt kul men ser inte fram emot de dryga sex timmarna man ska spendera i en buss. Men man ska inte klaga, nya Livets Goda kommer ju ut i dagarna så man lär inte sitta sysslolös och nu har jag bra låtar på mobilen och hörlurar så det ska nog gå att fördriva den tiden också.

Kommentarer
Postat av: Lelle

Välkommen söderut! Ta med ekonomilitteraturen så kan du få hjälp att tolka innehållet på hemmaplan o därefter ska tentan gå som smort. :)L

2009-10-25 @ 23:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback