Bortskämd man är



Helgen har nått sin mitt nu och ikväll vankas det fest inne i hyttan men de blir nog en förhållandevis lugn tillställning för mig denna kväll. Hade en mkt trevlig gårkväll med massa film och ännu mera prat med Madde som gästade mig och lagade även frukost åt mig i form av pannkakor, man är la bortskämd och det var supergott! Tack så mkt :)

Vi provade av två viner igår, ett halvtorrt i form av en gammal bekant FM Riesling och en Petit Chablis Domaine Sainte Claire för att ha ett torrare vin. FM Riesling är alltid lätt att dricka och väldigt gott och friskt medens Petit Chablis som Erik tipsade mig om visade upp sin karakteristiska Chablisstil men med ett ganska svagt intryck men endå helt okej. Vi drack vinerna endast som sällskapsviner med lite chips och tilltugg till och en vitlöksdominerad Tzatziki.

På torsdag (29:e oktober) är det dags för hemresa och ladda upp batterierna. Det kommer kännas skönt att komma hem när man inte varit hemma sedan i augusti och träffa min lilla gulliga ettåriga brorson Elias och se hur han utvecklats ska bli otroligt kul och spännande. Saknar familjen och de närmsta vännerna som jag kommer försöka att träffa nu och umgås lite men tror jag drar ner på festerna för det känns som man kan dra ner på den delen, både för ekonomins skull och att jag kan få ut minst lika mkt av en grabbkväll med öl och chips och fotboll. 

Idag blir det baconlindad kyckling som jag kommer ha marinerat i balsamico vinäger och peppar och möjligen något mer, beror lite på hur exprimentell jag känner mig när jag väl känner mig och lagar mat. Blir antingen ris eller stekt potatis till detta och någon typ av sås på skyn sen som jag bara gräddar upp. Så blir det att dricka det sista av Chablin.

Jag är rädd att min Pommeau ör oxiderad, skall smaka av den mer i dagarna för vore väldigt synd om så var fallet. Har även inhandlat en till Blossa 09 glögg, godaste glöggen på marknaden enligt mig. De har verkligen lyckats! och den finns nu på systembolaget i Hällefors utan att man behöver beställa hem den.

Kommentarer
Postat av: madde

väntar på bildbevisen =)och inte för att du sa att jag skulle skriva detta, men tack så jättemycket för en mycket trevlig all-nighter! XD

2009-10-24 @ 23:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback