Biskopens finger

http://users.jyu.fi/~mweber/blog/images/Bishops_Finger.jpg

Efter en riktigt intressant föreläsning om VFU i London så blev det att inhandla mat nu innan man åker hem samt en middagsöl i form av Bishops finger. Min gamla kollega och vän Mattias var den som först introducerade denna öl för mig och jag var väldigt skeptisk för den bittra smaken som finns i ölen tilltalade mig inte alls då. Men i och med att man utvecklat sina smaklökar och förstått vad bra Ale är så har den fallit mig väldigt mkt i smaken.

Smaken är rostad och fruktig med en tydlig bitterhet vilket gör att denna öl passar till röda kötträtter som bör vara väl kryddade då ölens bitterhet rundas av. Vill man ha en njutbar öl passar den lika bra på egen hand om man uppskattar denna typ av ale. Den kostar cirka 20kr och finns i standardsortimentet på Systembolaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback