Hemmagjord pizza

Har precis ätit en hemmagjord pizza med egengjord tomatsås, bacon, rå lök, paprika, skinka och strödd parmesan över. Fantastiskt gott!
Till det blev det ett lätt vin i form av Masi Bonacosta från 2007. Jag provade detta vin i mina Syrahglas från Riedel och blev mäkta imponerad för vinets fyllighet höjdes nått enormt. Den blev nästan i klass med lightamaronerna som finns på bolaget och kostar mindre än hälften. Där ser man vad glasen faktiskt kan göra.

Det är Vinum Extreme Syrah jag har från Riedel och dessa är anpassade för viner på druvan Syrah/shiraz eller Amaroneviner och anledningen till att Bonacostan funka så bra beror på att det är samma druvblandning som i många amaroneviner.

Imorn är det då hantverksprov och jag kännet mig gansak trygg endå fast man börjar tveka lite men jag tror det kommer gå susen. Gjorde teoriprov igår och det kändes väldigt bra fast jag balanserar på en knivsägg om de blir godkännt eller ej men tror åt de positiva hållet väger över.

Igår med så blev de poker på kvällen, jag var väldigt hoppfull men de gick inte så bra, jag gick all in på 66 mot manges ena ess som han naturligtvis träffade, de sluta med att mange vann allt och malin kom 2a och jag 3a. Men man e en glad förlorare.

Nu skall jag se halv åtta hos mig. Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback