RIP Michael Jackson - The king of pop

Då var det bekräftat att den legenderiska popsångaren Michael Jackson är död endast 50 år gammal...
Först trodde jag att detta var något som spritis via ett rykte och inte hade ett dugg saning i sig men när jag kollade på ett flertal nyhetskanaler och hemsidor så fick jag mig det bekräftat att han verkligen hade gått bort efter att hjärtat stannat. Det som jag tycker är mest tragiskt är att han fick aldrig avsluta sin turné som han inte ens han påbörja, det vilar även en skugga över honom om övergrepp på barn men jag är en av dem som väljer att inte tro på dem...

Kungen av pop är saknad och jag hörde hans musik redan när jag var 6-7 år gammal då jag och några kompisar spelade in ett radioprogram till skolan där vi hade 10 i topplista över den musik vi gillade. Där fanns Michale Jackson - They don't really care about us och jag var fast direkt. Sedan hörde jag sanrt Beat it, Thriller och den legendariska videon Billie Jean. Jag har många gånger försökt härma denne mans danser men till mindre lyckat resultat och jag imponeras av alla som lyckas med en snygg moonwalk.

Det har itne funnits en fest utan att Michael har varit närvarande med sin musik och lär så inte bli i framtiden heller, han är en legendar som aldrig fick vara barn utan sattes direkt in i musikindustrins hårda händer av sin far. Han har fått offra så mycket för att vi skall kunna njuta av hans musik och vad ger vi tillbaka? Vi slänger anklagelser över honom som jag tror är obefogade. Jag förstår att han drar sig undan för att leva i rampljuset har sitt pris och har tagit livet av ett flertal stoheter som Elvis som jag tycker Michael nu kan stå i jämte tillsammans med Freddie Mercury, dessa legendarer får och kommer inte att glömmas bort...

Efter att jag hört att Michael Jackson gick bort valde jag att gå in o kommentera en artikel på Expresen.se och idag till min stora glädje tog de med mitt citat av Freddie Mercury "Only the good die young".

http://www.expressen.se/noje/michaeljackson/1.1620090/expressen.se-s-lasare-hyllar-michael-jackson


We are the world, we are the children.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback