Inför Tysklandsresan

Imorn klockan halv sju så bär det av mot Köpenhamn för att senare åka mot det berömda landet i söder, Tyskland. Det blir en del som skall inhandlas och eftersom jag blivit mer återhållsam i frågan om alkohol kommer jag inte att ta hem några mängder för det ger mig bara mer o dricka opp samt ett dåligt samvete på vart pengarna tar vägen... De börjar sakterliga sina nu när man inte jobbar och det gäller att se upp så man inte lägger ut för mkt. varken på andra eller på sig själv. Planerna går dock åt andra hållet för tillfället så de gäller o se opp för man kan int rädda andra utan att hålla sig själv på fötter.

Nyss gick det ett program om Tomas Ledin och vad är mer sommar än just han? Det är han som är sommar för mig och det har mkt med min uppväxt att göra där han alltid funnits med på sommrarna och jag kan hela "Sommaren är kort" utan att tveka. jag får romantiska bilder till "Inatt är jag din", kalla mig nostalgisk men jag har låtar till olika personer som betytt något i mitt liv. Jag och bokkan var på Ledin för ett par år sedan och har sällan varit så lycklig på en konsert, helt fantastisk och man sjunger med och känner samhörigheten med de andra, I'm in love. Spelar ingen roll vilken ålder personen breve är utan är det ledin är alla jämlika... "Det finns inget finare än kärleken"...

Sitter just för tillfället o läppjar på ett glas rosé som är kvar sen jag prova rosévinerna för ett par dagar sedan och de håller sig utmärkt tycker jag. Märker ingen direkt oxidation. Får än att öppna sinnena något med och bli mer djup.

Jag återkommer igen på onsdagkväll så då lär det bli ett inlägg eller på torsdagen, det beror sig på lite om jag får tid över eller inte. Men ni fåtal som läser detta får ha en trevlig kväll och glöm inte bort att kommentera mina inlägg för det är kul att se vilka det är som läser detta för jag skriver för er skull och för min...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback