Tisdag

Yess, då var de tisdag och denna dag har varit ganska följsaam med sensorikföreläsningar på förmiddan med en lärare från Bollnäs vilket fick mange att bli väldigt stolt då han är därifrån.
Efter alla föreläsningar var de dags för vinprovning av lite olika godingar från Bordeaux från kanonåret 2005 och man kände verkligen av deras utvecklingspotential som de vinerna har. Ska bli spännande att följa upp dem om ett par år när de fått mogna till sig lite. Detta gav mig oxo ännu mer mod  att så sanrt jag ahr råd införskaffa en Chateau Cheval Blanc 2001 som kostar 2,5k vilket är ganska mkt pengar jag vet men tror det är värt de. För er som har bra franska kunskaper så vet ni att de betyder Slottet Vita Hästen, en petitess o lit kuriosa.

Känns som att de inte blir något mer av denna dag, hade tänkt att ge mig ut i skådspåren men känns nu som att jag skjuter på de till imorn eller på torsdag för idag ahr jag sån jävla träningsverk av badmintonen. Men ska bli riktigt skönt att få massage imorgon o veckla ut några knutna muskler.

Eftersom vi åt ost till vinerna så har man en lätt mättnadskänsla så de blir nog att göra det väldigt lätt för sig och steka upp lite falukorv o stuvade makaroner och låta pastasalladen stå tills imorgon som får bli en matåda då morgondagen blir väldigt lång.

Återkomemr me bilder sen från provningen : )

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får skicka alla bilder du får tag i sen från provningen! :D

2009-01-27 @ 19:26:17
Postat av: Jennie Lundberg

SV; haha ja jag vet :p

förresten ser ju nu att jag glömde ändra på din design när man har kommenterat. som du kanske ser? ;p haha.. om du vill kan jag fixa det! ;p

2009-01-27 @ 21:50:18
URL: http://jennielundberg.blogg.se/
Postat av: Jennie Lundberg

SV; aa jätte sjuk.

2009-01-28 @ 18:23:38
URL: http://jennielundberg.blogg.se/
Postat av: Jocke

2500 alltså, de va inte billigt döh!

Antar att ett glas redan är reserverat åt mig då, annars blir jag besviken och då blir de inte roligt och de är ju inte kul.



Haha naerå :D

2009-01-29 @ 11:19:13
URL: http://djokadjee.blogg.se/
Postat av: Jnilsson

Dröjer nog ett par år isf innan den korkas opp, men är endast drömamr änsålänge :)

2009-01-29 @ 18:35:54
URL: http://johansvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback