Fredag

Kom precis hem efter en lång promenad med en vän till mig. Passade då på att ränsa ur gamla vinflaskor som jag samlat på mig sen september förra året. De hade blivit en hel del men jag ser de som studiematerial så ju mer man provar ju mer lär man sig om vad man tycker om och hur det smakar. Jag hade planer på att steka till en härligt blodig biff idag men lutar nog mot att det blir att ränsa frysen trotts allt och se vad man kan slänga ihop tillsammans med en god Åbro Sigill.

Självklart är ölen på glasflaska då jag anser att det är en mkt större känsla än att köpa öl på burk, smakskillnaden är egentligen ingen men känslan gör väldigt mycket tycker jag endå. Det är något visst med att hälla ur en flaska istället för en burk. De må kosta några kronor extra men det är det värt. Sen att ölen är en KRAV-öl är bara en bonus, för 12kr 33cl flaskan så får man mkt öl för pengarna o sen att den är som sagt kravmärkt e en bonus.

Tänkte komma upp med ett dagens tips till er som tänker satsa på en ostbricka ikväll att skippa rödvinet och korka istället upp ett halvtorrt vitt vin och se att de faktiskt inte är en dum kombination utan oftast mkt bättre. Det fick vi lära oss på lektionen i tisdas då vi även provade rätter som anklever, ostron och pilgrimsmusslor. Vitt vin passar utmärkt till dem och det tar emot eftersom jag har en sådan förkärlek för rött vin.

Ha en trevlig kväll och glöm inte bort att ringa och rösta på CJ i Lets dance!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback