Summer of 2009

Nu är sommaren över och man är tillbaka uppe i Grythyttan. Jag har väldigt inaktiv med bloggen ett bra tag nu för att jag helt enkelt inte hunnit med att skriva eller haft saker att skriva om rättare sagt. Men jag har under de senaste veckorna gjort två restaurangbesök i Västervik som jag tänkte skriva lite om.

Det första var på saltmagasinet där vi satt ute och jag beställde in biff med potatiskaka och svampstuvning vilket i sig var gott men till de priset tyckte jag det kunde varit mer av allt egentligen men de var en trevlig kväll men lite för dyrt för min plånbok må jag säga. När jag blev erbjuden att följa med och äta på Två möjligheter som ligger nära statshotellet i Västervik så tacka jag direkt ja då jag hört väldigt gott om denna restaurang. Jag blev väldigt imponerad av maten och servicen på restaurangen, jag åt själv vildsvin som var fantastiskt tillagat och en potatispuré som var fantastiskt god. Senare blev de en marrängefterrätt met ett 10 årigt portvin, en trevlig avslutning på kvällen.

Det har inte blivit mycket vin i sommar av vissa anledningar men desto mera öl har de blivit och den som gått hem mest är Heineken men sommarens stora ölnyhet för mig är Weisbeer, mkt friskare än en vanlig pilsner och de kommer nog att bli min standardöl i fortsättningen. Får tacka Jocke J som presenterade denna godhet för mig.

För att komma igång med vinprovandet så köpte jag mig en Masi Campofiorin Ripasso från 2006 och den gjorde mig inte besviken men jag trodde endå den skulle vara bättre men nu när skolan drar igång nästa vecka så har vi först vinprovning första dagen för att sedan ha spritprovningar i nästan två veckor och ett besök i huvudstaden för att besöka Grand hotell och V&S.

För att träna in spritprovning så skall jag prova detta ikväll och spotta får bli en självklarhet för att man skall kunna ge första och sista samma likvärdiga analys utan att bli lullig. Återkommer om detta :)

Kommentarer
Postat av: Jocke J

Ingen fara Johan! Kul att du gillar de bara :)



Ditt tips om två möjligheter blir att följa upp här någon dag, tänkte nämligen gå ut och äta med Frida :)

2009-08-25 @ 15:11:36
Postat av: Johan

Det tycker jag du skall göra Jocke, väldigt trevlig atmosfär och kalasgod mat o dryck, de har bra trerätterspaket som de satt ihop :>

2009-08-25 @ 19:33:40
URL: http://johansvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback