Vin beställt

Har nu kört tre dagar på Pm & Vänner i Växjö och jag kan inte annat än trivas. Sköna människor att arbeta med som peppar än och kör. Det kommer under helgen att komma upp bilder på mat från deras läckra menyer. Jag väntar tills vi får servera Grand Vin menyn då det ska plockas från källaren.

Har även beställt två viner idag som jag ska dricka här i Växjö. Det första är från Bourgogne från Cote-Nuits Jacques-Frédéric Mugniers Nuits St Georges Premier Cru Clos de la Maréchale 2006 på rekommendation av Fredrik Horn i mina ögon den i Sverige som kan mest om vin näst efter Andreas Larsson och ska bli grymt att köra sommelieriträning med honom och Robert och kanske själv ställa upp i SM.

Det andra vinet var andravinet från Chateau Figeac i S:t Emilion
La Grange Neuve de Figeac 1998 som kommer bli väldigt spännande då den borde vara perfekt drickmogen idag. Ser fram emot detta och kommer att skriva alla provningsresultat på bloggen med bilder och synpunkter.

Återkommer om söndag om jag hinner före personalfesten.
Drick gott o må väl.
/ J.Nilsson

Kommentarer
Postat av: Lovisafisa

Spännande med sommelieriträning! :)

2010-03-05 @ 18:56:01
URL: http://lowiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback