Sexig Meursault från Coche-Dury


Domaine Coche-Dury Meursault 2008




Bara att titta på vinet i glaset gör de nästan larvigt att ens analysera de för att en sådan perfektion i den alldeles finputsade citronguldgula nyansen har jag inte tidigare skådat. Detta känns för överkvalificerat för mig men jag tar med spänning en liten sipp för att smaka av vinet. Återhållsamt var bara förnamnet. När jag nu igen smakar på vinet efter två timmar så är det bara kärlek. Känns som en ynnest att få smaka på dessa mästerverk och detta är i mina ögon bland de bästa i vinväg jag provat i perfektion och elegans. Det känns att vinmakaren lägger ner en massa passion i vinmakningen för vinet har en sådan perfektion utan att för den skull verka tråkigt. Kan bara le o gå vidare...

(Kommer inom kort en resumé på "Winemakers dinner at PM & Vänner with Jackson Family Wines").


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback