Costasera, reunion



Denna gång var det 2006an som stod på bordet och till liknande mat som för ett år sedan, dvs entrecote och klyftpotatis med Tzatsiki. Jag tycker 2006an visade på lägre taniner än 05an och mer rundhet i smaken men jag tror också att denna åldras sämre än 05an med tanke på att 06 var en lite sämre årgång men endå ett vin jag älskar och är ursprungstypen för bra viner i min smak sen får ni tycka att jag är godtrogen Amarone men sådan är jag...

Jag sitter nu här och filosoferar och tänker över mitt glas och får minnesbilder av förra sommarn och dess händelser. Frågan är om man utvecklats och på vilka sätt det skulle vara, jag har visserligen lärt mig en himla massa om viner och områden och mat o drycker i kombination men vad har de bidragit till mit liv?
Det kan ju alltid diskuteras om ens alkoholdrickande har ökat och ja det har det väl gjort men samtidigt så har jag blivit mer medveten om vad jag dricker och hur jag gör det. Risken med att skola sig är att man kan tappa kreativiteten vilket jag ibland kan känna för man blir låst till mönster och hur det "skall vara". På gott och ont givetvis...

Under året 2008/2009 har jag mött så himla mkt nya människor som jag hoppas kunna känna i flera år framöver.
Skolan har ju gett mig en del på det planet för hur skulle jag annars träffa just dessa personer från Göteborg, Hällbo, Anarsrum och Ludvika? Vem vet...

och ibland förstår jag mig inte på vissa människor men frågan är om jag förstår mig på mig själv?
Svår fråga man bör ställa sig för allt är som i riktigt bra viner så himla komplext och vem vet hur det kommer att utvecklas?
Kanske e man "korkad" eller en person som kommer utvecklas till de ultimata, who knows bara man själv gör de man tror på så ska det nog gå bra och håller sig kylig så brukar tiden sköta resten.

Skål och god natt...

Kommentarer
Postat av: Christoffer Spångberg

Johan, Måste dricka mera Bordeaux!!!.. Masi liksom. Släpp sargen och kom in i matchen!. Jag har shoppat på mig en hel del nu dom senaste 2 månaderna,

Nuits St Georges Cl Porrets 05

Dom de Chevalier 06 x2

Finca Dofi 06

Ch La Louviere x2

La Chapelle de la Mission-Haut-Brion x2

Barolo Castiglione 05

Ch Dauzac 06

Volnay Caillerets Clos 06

Ch La Grave 01

Ch Roc de Cambes 04

George Breuer Berg Roseneck 07

Puligny Montrachet 07 x2



Spenderade helgen i gbg nu. Käkade ankleverterrine på Björn's bar och drack Sarget de Gruaud-Larose 98, vilken kväll asså. Sedan smakade jag en fantastisk Ch Montrose 96 häromveckan!



Vi får ju ordna en sittning snart tycker jag !

2009-07-13 @ 22:51:36
Postat av: Johan

Härligt Christoffer, låter ju underbart. Fasen de är tyvärr dåligt med Bordeaux för min del för tillfället men skall se till o skärpa mig på den punkten. Har planerat att köpa in lite andraviner som Petit Cheval osv när jag kommer opp till Hyttan. Fin lista du drar upp där, lagt på lagring lr druckit opp dem?



Javisst de får vi ordna, får boka in någon helg framöver så kan jag ta vägarna förbi Växjö så får vi ha en riktig Bordeauxprovning.

2009-07-17 @ 00:07:26
URL: http://johansvin.blogg.se/
Postat av: Christoffer Spångberg

Ja det tycker jag verkligen. bara att höra av sig ;)

2009-07-21 @ 12:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback