Allti lärde man sig nått...

Blen en ganska rejäl krock med Tatachilla mot chillimarinerade kyckling, det blev att vinet tog över allt för mkt och kyckling gick ner sig även om den var saftig och hade en härlig chilli smak av sig själv men när man tog vinet till så försvann den. Så vad har man lärt sig av detta, jo att kraftiga shiraz viner och kyckling är ingen bra kombo utan ska till mer lätta rödviner likt Masi Bonacosta lr kanske en JP på Cabernet Sauvignon om man vill vara riktigt ekonomisk.
Ska spara tatachillan till fredag o satsa på en rejäl blodig biff där jag tror den mer kommer till sin rätt.

Sitter nu här med en nygjord latte som skulle varit på skummad mjölk men så gick min mjölkskummare sönder, katastrof...
Har Tenoken framför mig och känner mig skapligt förvirrad för tevärlden är rena rama vinvärlden, de finns massor av sorter com ska bryggas vid olika temperaturer och har helt olika karaktärer, känner mig lite efter där eftersom jag mest druckit det klassiska Earl Grey men ser fram emot ev provningar.

Kommentarer
Postat av: Jennie Lundberg

sv; haha du är inte skuldig mig nånting ;D

2009-01-23 @ 03:03:03
URL: http://jennielundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback