Sjukskriven

Detta var ju inte planerat. Har dragit runt på mitt nageltrång i drygt en månad utan att plågats nämnvärt men så i måndags märkte jag att tån hade börjat svullna och under tisdagen så svullnade även nagelbandet upp vilket gjorde svårt att gå... Men skam den som ger sig så körde hela onsdagen också och hade en helt klart dålig dag där inte mkt gick rätt och på det så efter service så snubblar jag till och trycker till och känner hur de smärtar till ordenktligt i tån... Sedan på torsdagen kunde jag inte gå på foten så blev o åka till vårdcentralen o göra en behandling och dagen efter fick jag sjukintyg på det och de rekomendera mig att operera den och ta de lugnt... Kändes som ett bakslag när man behövde ringa in och säga att man inte kunde fortsätta praktiken pågrund av en tåjävel, stapplade in under eftermiddan o prata med dem o förklara läget vilket kändes så jäkla dumt men vad ska man göra... Får ta igen de i början på sommarn så ser fram emot att komma tillbaka!!!

Nu blir det att åka hem till Vvik på söndag o få tån opererad i veckan sen o dras me paketet runt tån i några veckor...

Men de positiva är att jag fått mitt fina vin E Guigal Côte-Rotie La Mouline 2002, hade tänkt att prova av vinet med en middag med kollegorna på PM men nu får de bli med vännerna i Grythyttan istället. Varför det blev just detta vin beror på att jag börjat läsa om Robert Parkers 100p lista, alla som kan någe om vin bör ha kunskap om denna lista. Men iaf så har E. Guigal eller som nuvarande ägaren heter Marcel Guigal kammat hem hela åtta 100p med just detta vin. Han är förövrigt den som kammat hem flest 100p under 90-talet, mer än hela Bordeaux tillsammans faktiskt, ingen dålig merit de...
Men det var inte med årgången 2002 utan 2003 senast, 2002 fick "bara" 94p och ska sägas att det var en dålig årgång med väldigt litet skördeuttag men det är ett stort vin i vilket fall och kostar en bit över 1000lappen, nerderi, javisst!



Nu har man om något tid att studera vin och plugga massor på uppgifterna Fredrik gett mig, som vinlistan jag håller på med kommer jag att sätta ihop och argumentera för vinerna vilken maträtt man kan ha till och prissättning och årgånsbesked. Kommer publicera listan på något sätt och känns skönt att man håller kontakten me gänget på PM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback