Två år på näthimlen

Idag är det exakt två år sedan jag skrev min första rad på denna blogg. två väldigt intressanta år och det är kul att gå tillbaka och se hur den har kunnat utvecklas genom åren och variationen på viner och annat som varit. Jag har märkt en klar förändring i mitt provande efter att jag började jobba på restaurang vilket blir ganska logiskt då man får prova mycket mer och ofta väldigt bra grejer. I mina första inläggg var det mycket Italien, Amarone och pasta och idag har det gått över till att mer handla om Frankrike, framförallt Bordeaux och Bourgogne vilket kan anses att man färgats av sin omgivning men också att jag provat en hel del bra viner från dessa områden.

Detta andra år kommer jag att satsa än mer på denna blogg och försöka hålla upp längden på inläggen och lägga in en liten faktaspalt men väldigt begränsad då jag står kvar vid att vill man läsa fakta så går man till böcker o inte till bloggar utan de kommer mer handla om personerna bakom vinet för att göra det mer personligt. Bloggen kommer fortfarande vara lika pretentiös med kommande inlägg om musikal och vin i ett spännande samspel, kommer även inom kort inlägg om lite god Chassagne och mogen Bordeaux. Årets höjdarvin blev i år DRC RSV 2000, magiskt...

Ikväll så ska de firas med skumpa och tårta efter service.

Jag vill avsluta med att tacka er läsare för att ni intresserar er för det jag skriver och jag är öppen för frågor, förslag eller annat som kan tänkas röra området vin. Det är bara att slänga iväg ett mejl till [email protected].

Skål!

MVH
Johan Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback