Inför tredje veckan

Senare idag så börjar min tredje vecka på praktiken på PM & Vänner i Växjö och det vankas storfrämmande av Inovationsrådet i Grythyttan vilket gör än något nervös då mina lärare kommer ner och ska äta. Jag ser fram emot att träffa dem igen men nervositeten att inte nå upp till deras krav gäckar i bakgrunden.

På torsdag har jag den äran att fylla år, blir 22 och känns inte särskilt speciellt. Det speciella med denna dag är att om jag är kvar på PM & Vänner efter den dagen så har jag varit en dag längre än för ett år sen då jag tyvärr fick avbryta min praktik på grund av ett inflammerat nageltrång som gjorde mig besviken. Ser därför fram emot denna dag och jag har inga känningar i någon tå som skulle få mig att gå samma öde till mötes denna gång. Har kommit in i arbetsrutinerna någorlunda och känner att jag brinner för detta, trevliga medarbetare och trevliga gäster där jag får prata om skolan dagligen. Frågan på allas läppar är "Hur ofta träffar du Carl-Jan?", frågan börjar jag tröttna på men det är bara att le och säga att han tittar in lite då o då och är lika roligt varje gång. Sedan har några gäster prickat min dialekt till Västervik vilket gör mig lite stolt, någon sa Motala men de kan jag inte hålla med om haha.

Jag har träffat på gäster som är lärare på diverse restaurangskolor till Niklas Strömstedt vilket är en rolig blandning, Niklas kände jag först inte igen men var något bekant med han vilket jag fick bekräftat sedan och tankarna slog mig om jag skulle säga något som man kunde koppla samman med hans texter men de hade nog känts lika pinsamt för oss bägge.

Avnjöt i söndags en trevlig eftermiddagslunch med Fredrik och Robert på Paladium och käka en Pizza och drack andravinet till Chateau Figeac som heter La Grange Neuve de Figeac 1998, otroligt komplext och trevligt vin för endast 379kr. Otroligt givande att vara med på deras sommelieriträning inför SM då man själv kanske kommer att ställa upp för att lära sig strukturen på tävlingen. Måste bara avsluta med att citera Fredriks sköna kommentar "andraviner är som förspel, totalt onödigt" haha.

OBS: På VTbloggen kan ni nominera ert bidrag till "Världens snyggaste vinetikett!"
http://www.vt.se/bloggar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback