Underbar film




Det är sällan jag blir helt tagen av en film, de händer då och då av diverse storfilmer som Pirates eller Sagan om ringen. Detta hände mig igår när jag såg Australia med familjen, en amerikansk film som visar på de rasmotsättningar som fanns i Australien så sent som på slutet av 1900-talet. Det var första gången jag såg filmen och jag mindes tillbaka att 2008 bad Australiens högste minister om ursäkt till auborginerna men jag trodde inte att de verkligen var som det var innan. Människan är bra ond varelse och det visar filmen upp men den visar på de mod och den kärlek som mäniskor kan uppvisa i tuffa situationer. Helt fantastisk film!!!

Åker upp till Hällefors på onsdag och resan är bokad och snöovädret likaå, så det blir spännande om man kommer i tid hem på eftermiddan eller om det dröjer till sent, vi får se, ett äventyr blir de om inte annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback