Snart är det vår!

Räcker med att titta ut genom fönstret så inser man ganska snart att våren är långt borta. På måndag är det första mars vilket brukar ge en antydning iaf att våren är på väg men än så länge så lyser den med sin frånvaro. Idag snöar det som fint puder som faller och lägger sig väldigt lätt på marken. Balkongen till min lägenhet röjde jag igår och i brist på snöskyfflar så kom en plåt till användning. Tog sin lilla tid och trött i ryggen var man men var skönt när man var klar.

Sitter för tillfället i skolan och väntar på en föreläsning i obervationsteknik inför praktiken med Richard Tellström (känd från Landet Brunsås). Kommer bli intressant att höra vad han har att säga om ämnet då man annars är van att lyssna på han om kulturhistoria, allt ifrån kolloner till hur maträtterna var uppdukade.

När jag väl kommer hem blir det att äta något lätt och gott för att sedan ge sig ut i skidspåret och ta igen för gårdagens tröga runda. Har dock tränignsvärk i axlarna men det ska inte sätta stopp. Tinade upp en stor bit Entrecote imorse så den ska bli någon typ av middag ikväll, vad jag har till eller vad jag gör med den har jag ännu inte bestämt mig. För tillfället lyder idén att göra något enkelt, skära tunna skivor, steka hårt och fort, servera med potatiskompott och gräddsås av något slag, kanske ingen måndagsmat direkt men man behöver inte göra det så svårt för sig. Eftersom det är måndag så kommer det att drickas mjölk, inte för att man inte kan dricka vin på måndagar men jag håller mig av studentens enkla ekonomiska skäl till onsdagar och helger.

Fler inlägg lär trilla in under kvällen. Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback