Oflyt Posten



Kan man verkligen säga.

För en tid sedan beställde jag detta vin i form av Lucien le Moine Gevrey-Chambertine 1:er Cru "Les Cazetiers" 2007 och måndagen efter ringde de mig och meddelade att vinet tyvärr hade fryst under helgen då posten tydligen var så klipska och ställt det utomhus... Det visade sig när jag fick reda på detta att dessa tagit slut på Systembolaget och gick därför inte att beställa igen vilket gjorde mig lite bitter.

Var nere idag och inhandlade Champagne till helgen och frågade om jag kunde få tomflaskan som en "tröst" och det fick jag i och med att de inte kunnat ta hem en ny flaska. Liten föga tröst är de ju som nu står o glänser i mitt fönster.

Funderar på att åka till Stockholm eller Göteborg för att inhandla deras mer exklusiva viner för att lägga på lagring ett par år. Får se när tillfälle ges och om det finns några flaskor kvar när jag kommer dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback