Underbar dag

Min insändare i Västervikstidningen

Det är en ära för mig att ett av mina blogginlägg som jag gjort om till en insändare blev antaget till Västervikstidningen. Jag har fått väldigt positiv respons och folk som håller med mig i mina påståenden. Det är ett uppochnervänt samhälle när man skulle rent hypotetiskt kunna leva på socbidrag och köpa sig studentlitteratur och sedan skriva någon högre tenta och sedan gå ut med ett bra diplom istället för oss som går den långa vägen. Kanske är vi dumma som inte förstått att vi kunnat göra så vad vet jag. Som ett tillägg till insändaren vill jag oxo säga att de 300kr som studiebidraget kommer höjas med så är det i princip uteslutande på lånet så ser mkt bättre ut än vad det är...

Den andra glada nyheten idag var att jag klarade hantverksprovet med bravur, visst jag missade att vrida kaffesilen helt rätt men vafasen de var helt överpositiva mot mig efteråt. Fick kommentaren "fasen Johan du är ju en riktigt skön och rolig prick" och de tyckte att jag kude ta för mig mer på provningar för jag hade kunskapen. Jag är helt uppe i vav nu och det blir att fira med lite bubbel för det är sällan man har sådana dagar som denna!

Jag är på topp just nu men det är bara att ladda om inför imorgon då jag har provningsmetodik och på fredag då den stora tentan kommer men nu är hantverket över och jag är lycklig som aldrig förr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback