Förkylt

Det är läskigt vad handikappad man blir när man blir förkyld och täppt. Lagade till en mangospäckad kyckling som jag lindande in i bacon o kryddade med mkt rosmarin och serverade med pasta och hemmagjord tomatsås men det läskiga är att jag kännde ingen smak. Det var ingen större fel på kryddningen skulle jag anta men det smaka verkligen ingenting, tänkte att en pommeau på maten kunde smaka fint men där med så fanns de ingen smak utan en liten uns av alkohol. Måste bli av med detta inför provningsmetodiken på tisda-onsda för detta går ju inte annars om man inte kan känna någon smak överhuvudtaget...

Får sätta mig i karantän o dofta på saltlösning så man blir av med de och gurgla en whisky emellanåt så man får tillbaka doftsinnet i någorlunda form inför nästa vecka. Bara hoppas på det bästa!

Ikväll blir de lite lagom party för imorn blir en heldag med teori och på söndag tänkte jag köre provningsmetodik nonstop så den sitter och å måndag blir de att gå igenom avecserveringen så allt sitter inför det skall genomföras men känns som jag fått till de någorlunda bra och fått in lite kuriosa runt vissa av dryckerna vilket känns kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback