Ceasar och Riesling



Gårdagens middag bestod av en tradtionell Ceasarsallad med kyckling och extra mycket parmesan! Parmesan går inte att få för mkt utav, godaste osten som finns. På tal om ost smakade jag Haloumi för första gången igår vilket var kalasgott.

Till denna sallad sökte jag efter en elektrisk rieslning och i detta fallet fick det bli en FM Pfalz Riesling för endast 75kr. Det var den de hade på bolaget i Hällefors så fick bli den, hade helst önskat mig någon torrare Riesling men denna funkade bra. Jag tyckte syran i vinet gick bra upp emot sältan från osten i ceasarsalladen. Citrustonerna i vinet gjorde salladen mer bekväm i munnen då jag snålat med syran i maten så den fick endå en viss rundhet.

En helt okej kombination och framförallt ekonomiskt så detta rekomenderas. Receptet är ifrån Tasteline som jag utökat med lite kapris och dubblad parmesan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback