Tankar från hyttan

Idag hade vi en information för vår VFU (verksamhetsförlagda studier) internationellt. Blev riktigt taggad samtidigt som det redan nu börjar köännas lite orligt hur man ska klara detta. Min vision är att vara på en vingård i Frankrike och jag drömmer ju självklart om att få vara i norra Rhonedalen hos Guigal. Detta kändes först ganska troligt men man får nog vara realist lite med så ska nog inte riktigt sikta så högt men kan vara värt ett försök för just under den perioden som praktiken ligger så buteljerar Guigal sina toppviner La Mouline, La Landonne och La Turque. Ska skicka iväg ett mail till importören för Guigal i Sverige för att se om man kan få några kontaktuppgifter, skulle jag få ett positivt besked så blir det att råplugga franska som ett svin för att kan inte räkna med att deras engelska är på topp och att kunna språket betyder massor.

Känner mig helt off idag, kan vara gårdagens träningspass som sitter i kroppen med stor sannolikhet- Samtidigt börjar en viss hemlängtan innefatta sig vilket gör att man kanske blir lite mer låg än vanligt. Men jag funderar på att åka hem och hälsa på om ett par veckor så jag får stå ut så länge. Komma hem och ta det lugnt o festa med de närmaste polarna ser man fram emot, de vet vilka de är så nämner inga namn här. Mammas o pappas mat saknar jag med för det är något speciellt med deras mat som inte går att ta på som man själv aldrig kan få lika bra.

Vi har haft en ekonomikurs som börjat på allvar idag, jag har inga svårigheter att förstå vad läraren menar men det uppkommer ett problem när jag ska skriva ner det. Jag har tappat lite motivation, tror de mest beror på hemlängtan men jag vet inte riktigt, kanske mörkret gör att man blir lägre, I dunno men de löser sig säkert som allting annat i denna värld. Får ta tag i vinpluggandet igen så man får tillbaka motivationen och förstår varför man är här uppe egentligen.

Bordeaux 2006 släpps nu den 15 oktober men ska inta handla någe men var intressant att se prisbilden för de är inte i klass med 2005orna men de är vad jag har hört från oberoende källor att 2006 ska va lika bra som 2005 fast mindre upphåsat- Men funderar på att ta hem en Chateau D'Ampuis från Guigal, skulle vara häftigt o ha provat den men får se om jag anser att den är värd pengarna...

Får se vart kvällen ska ta vägen, utgång går ju bort men något händer det väl alltid i denna hålan som kallas hällefors, ge mig energi!..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback