Mera vin



Ett nytillskott i min lilla vingarderob blev det idag i form av Chateau d'Ampuis 2002. Av en slump upptäckte jag denna dyrgrip då den var nersatt i pris. Vinet brevid är min La Mouline 2002, båda är från vinmakaren Marcel Guigal i Norra Rhonedalen. Test av Chateau d'Ampuis blir någon gång före jul så jag återkommer om det.

En nära vän till mig ringde och bad om tips på vad för vin han kunde inhandla till sin far som fyllde år. Det var tvunget att vara ett vin som fanns på systembolaget i Västervik så det fann sig naturligt att säga Masi Amarone Costasera som är en personlig favorit i röda viner för 200-400kr. Den kostar 259kr och är mycket fyllig och passar utmärkt till rött kött så varför inte en härlig oxfilé eller älgstek med svampsås och rostad potatis.


Kommentarer
Postat av: Lelle

Kul att du börjat skriva på din blogg igen. Blandningen av vin- o mattips samt vad som händer i metropolen Hällefors/Grythyttan ger en härlig inramning av ditt liv i nuet.



Bra att vinförrådet börjar bli välfyllt. Ser fram mot en vinprovning på plats i Hällefors i november.

2009-10-20 @ 19:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback