Lite smått och gott

Ja då har det gått en helg helt utan inlägg på bloggen. Har inte direkt haft något intressant att skriva och har lagt mycket tid på att sätta ihop en vinlista som jag kommer publicera delar av här nedan. Jag är klar ned de mousserande vinerna samt de vita och jag har valit mig att ha viner från 200kr till värstingvarianter på 40-50 000 kronor men tyngden ligger på viner mellan 200 och 800kr. Har valt att inrikta mig på de klassiska vinländerna till att börja med men kommer sedan att utveckla den efter att min kunskap ökar om vinerna från nya världen. Nästa kurs vi läser heter just "Världens viner" och vi kommer få finbesök av föreläsare som Andreas Larsson som är världens bästa Sommelier 2006.

Har än så länge cirka 50 viner på listan och några av essen är.
Kungen av Champagne Krug i form av:
Krug Clos du Mesnil 1998.

En äkta Grand Cru från Chablis i form av:
Domaine Verget Chabli Grand Cru Valmur 1995.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback