Det löser sig

Som kemisten sa. Likadant är det när man blandar sin lilla egna cuvvé av röda o vita viner för o få sitt egna rosé. Man kan få fram väldigt häftiga smaker som när jag blandade en skvätt Petit Verdot med en halvtorr Riesling, vart riktigt fylligt samtidigt som en liten elektrisk känsla infann sig samt en väldigt bekväm och avrundad syra. Man kan ju även göra sin egna snaps som Linus hade gjort genom att lösa upp turkisk peppar i Renat, vart sött o gott o i princip ingen alkoholsmak vilket kan till viss del ha berott på de tillstånd jag var i när jag provade den. Prova er fram gott folk för de gör jag så lär dyka opp lite rolgia recept framöver nu nr vintermörkret i och kylan har lagt sig över Hällefors. Det är bara snön som saknas.

Jajustja i söndags var det kanelbullens dag och vad passar då bättre än att baka ihop ett gäng? :)

Kommentarer
Postat av: Lelle

Bullbak,får man smaka?

2009-10-07 @ 18:21:16
Postat av: Johan

De är dock inte lika goda som dina

2009-10-07 @ 18:37:00
URL: http://johansvin.blogg.se/
Postat av: SANNA

Stolt fick man med sig en påse hem såklart, fy så jävla goda!

2009-10-07 @ 22:34:30
URL: http://pepperpot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback