Vardagsinlägg

Helg igen vilket inte innebär sådär jätte mkt mer än att man får sova ut och får tid över till att plugga på djupet för i veckan har det varit fullt upp fram till klockan 4-5 på eftermiddag i skolan och sen går bussarna mindre tillfredsställande så man är hemma strax efter klockan sex och då lagar man mat och sedan slår sig ner framför tvn, alternativt kollar vad för kul folk som är online på msn. Sedan är de för sent att plugga och man är så pass trött så man somnar runt 11-12. Men njuter av det för känns som vi gör det jag vill syssla med och min stora passion för vin. Vi får prova en hel del riktigt bra grejer som gör att man ryser. Har ju under denna vecka börjat jobba på mitt poängsystem som jag hoppas är till någon hjälp men kan samtidigt vara lite kritisk mot det och säga att det kan skapa mindre förståelse hos läsarna vad vinet egentligen smakar för jag har ju ganska utförliga anteckningar i mitt block och väljer bara ut ett fåtal punkter i varje vin.

Dagen idag har blivit att städa o plocka i ordning, dvs trycka ner de jag inte behöver i lådor men får ta en dag till att rensa lådorna, kanske redan imorgon men de får vi se. Har läst in mig på pdf-filen vi fick av Ben Hill om Bourgogne som är väldigt utförlig och intressant över alla områden i Bourgogne och historien bakom området. Vi har ju fått reda på att tentan skall vara rätt utförlig så är bara att plugga detaljer över de mest kända områdena så man är redo för känns ingen oro för tillfället men de är mkt som ska in på två-tre veckor. Men är man intresserad går de rätt fort.

Maten idag blir en ordenktligt chilikryddad fläskfilé som jag kommer steka ihop med zuccini och lök och en enkel rödvinsreduktion som jag reder till med lite maizenaredning. Till detta dricker jag en ung Cabernet Sauvignon från USA.

Ha det bra och drick gott men med måtta.

Kommentarer
Postat av: P

Har återigen druckit den goda australiensaren, som du också smakat om jag inte minns fel, Milton Park 2008 nr: 99582.

Prova gärna och ge mig ditt omdöme i antal NP.

Ha en bra vecka, låt vinet utmana din gom och dina smaklökar, men drick med måtta. ;) P

2009-11-22 @ 18:48:41
Postat av: P

Har återigen druckit den goda australiensaren, som du också smakat om jag inte minns fel, Milton Park 2008 nr: 99582.

Prova gärna och ge mig ditt omdöme i antal NP.

Ha en bra vecka, låt vinet utmana din gom och dina smaklökar, men drick med måtta. ;) P

2009-11-22 @ 18:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback