Råplugg med PM och inför tenta

Igår och idag har ägnats enbart åt att plugga. Igår gick jag igenom anteckningar ifrån samtliga föreläsningar vilket har blivit en hel del och det far runt vingårdsnamn och jordmåner i huvudet på mig för tillfället men det kommer smälta på plats tids nog hoppas jag inför tentan den 10:e. Idag ahr jag gjort klart i stort sätt hela PM:et som handlar om att jämföra tre olika provningsmetodiker av fyra viner som vi gjort på lektioner. Det är väldigt intressant att jämföra olika metodikers kvalité och när de bör användas.

Igårkväll blev det middag hos Malin och maten blev fläskfilé som var smord med soja och salt o peppar. Till det hade vi rotfruktskompott av potatis, zuxxini, lök och paprika. Malin gjorde en egen påhittad rödvinssås som var väldigt god. Vi drack till detta Red Baron Shiraz 2008 som ni kan läsa om i tidigare inlägg och funkade helt okej ihop. Till efterrätt åt vi en "fuskparfait" med daim som Malin gjort som smakade ypperligt. Sedan blev det film o chips o julmust innan man begav sig hem runt 12. Bestämde mig idag att de skulle bli någon typ av ordning på när man går upp och jag satte klockan på 9 och det gick utmärkt mot vad jag trodde för jag vaknade redan 10 i nio så var bara o låta bli o somna om, ska sägas att jag låg o drog mig till 10 i 10 framför tvn men ett framsteg absolut. Ikväll blir det middag med mehmet o malin och de enda jag vet är att det vankas ärtsoppa till förrätt och älg till huvudrätt och att jag köpt Tommasis Amarone 2004 till huvudrätten. Efterrätten ska bli spännande o se vad han kokat ihop för något.

Nu ska jag ta en paus och rensa lite lådor som jag bara tryckt ner papper o skit i. Tills nästa gång drick gott men med måtta!
Hoj

Kommentarer
Postat av: Malt

Får väl erkänna att såsen inte var från eget påhittat recept utan efter ett hittat på nätet ;P//MW

2009-12-01 @ 20:45:57
Postat av: Johan

okej, men du har modifierat de o där med ditt egna för såg inge receptpapper :)

2009-12-01 @ 20:59:35
URL: http://johansvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback