Ny vecka

Nu fortsätter vinprovningsveckorna här uppe i Grythyttan med Italien och Portugal denna vecka och en heldag av provningsmetodik där vi ska hitta en metodik från en vetenskaplig text och jämföra den med WSET metodiken som vi använder i vanliga fall. Ska bli kul och letar för tillfället efter en lämplig metodik att använda och jämföra med för att sedan sammanställa tankarna i ett PM som skall vara inn i början av december.

Idag hade vi inga föreläsningar så dagen har spenderats åt att plugga ännu mera om Bourgonge på de papper som Ben Hill gav oss i och med hans föreläsning. Börjar fastna en hel del och börjar känna mig lite trygg till tentan men det är väldigt mkt som ska in i huvudet innan den är i mitten på december.Dagen har varit något förskjuten då det blev så sent igår när jag var hos en granne och såg film fram till tre på natten och höll på o somna framför Rocky 3 som är en kultfilm i min mening.

Maten idag kommer att bestå av fläskfilé som jag kommer strimla ner och sedan steka med lök och koka upp i vitt vin och grädde med diverse kryddor och jag kommer röra ihop detta med pennpasta o låta småkoka ett tag så pastan suger åt sig av såsen så de blir riktigt smaskigt. Till detta kommer jag att dricka Bonterra Chardonnay 2007.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback