Konstigt

Blev ett litet uppehåll i skrivandet nu. Men har inte hänt så mkt mer än att man gjort sig hemmastadd här i Hällefors igen och städat upp ordenktligt så nu är de beboligt igen. Vi har även startat med kursen Edtetisk gestaltning och kursen får mig verkligen att känna att jag inte är någon större talang när det gäller måleri och känns bara fjantigt att måla ett äpple om dagen i 20 dagar. Ser inte vad de ger mig men har väl inte det konstnärliga tankesättet antar jag, får väl ta hjälp av Frida som kan de där.

Malin och jag har bestämt oss för att bli nyttiga så vi springer tre gånger i veckan och äter mer nyttigt än vanligt och det känns bra att röra på sig någorlunda även att man känner att tån tar lite stryk men de får man väl räkna med. Pollensäsongen är ju i fullgång nu med och det finns verkligen miljoner björkar här uppe, känns som de planterats av nån anledning som jag inte kan komma på. Men jag står emot och endå går ut o springer som man får sota för sen när man sitter o nyser o frustar men de e bara att vänja sig för e ju "bara" maj de är som värst.

Jag har inte upptäckt några nya viner på sistone och jag väntar på att vi ska käka avsmakning och dricka min La Mouline som ligger i skåpet och väntar på mig. Förövrigt passar Chablis väldigt bra ihop med kanelbullar, framförallt hembakta och Chablin bör vara lite av de smörigare slaget för att de ska funka.

På fredag skall vi fira Malin som fyller hela 21 år så vi får se vad vi hittar på då. Någe spännande blir de.

Kommentarer
Postat av: jennie Lundberg

haha, men johan jag skrev ju att jag inte skulle dricka tills sommaren!;)

i sommar tänker jag såklart dricka ;Dhaha

2009-05-11 @ 20:59:59
URL: http://jennielundberg.blogg.se/
Postat av: Petro och Jossan

Hej fin blogg :) Kolla gärna in våran fina blogg:)

2009-05-11 @ 21:08:32
URL: http://petroochjossan.blogg.se/
Postat av: Millie

fin blogg du har :)fin bild var de på dej med :)

2009-05-11 @ 21:09:47
URL: http://sweettastes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback