Jag tycker inte om dig för den du är utan för den jag är när jag är med dig

Tycker Carl-Jan formulerade det bra när han chattade på Expressen.se.

Men har investerat i en Amarone nu från tillverkaren Allegrini årsmodell 2001. Kommer bli den första jag lägger i källarn, sen kommer jag göra en investering varje månad så jag bygger upp mitt "lager" inför framtiden. Har oxo börjat läsa på om viner mer seriöst nu så jag är redo inför kommande hantverksprov och praktik som jag ännu inte är klar med var jag kan vara men jag hoppas på Växjö. Vi får se vart de blir men men....

Idag har vi haft ostföreläsningar under hela dagen med en rolig fransman som var väldigt underhållande. Vi fick smaka ett 6-7 ostar vilket blev väldigt maffigt när man inte hade något gott vin att skölja ner det med. Har lite svårt för getost men antar att jag kommer uppskatta smaken mer och mer när vi kommer att prova franöver.

Har nu börjat se fram emot när jag fyller år och mamma och pappa o bror min kommer upp, ser jag fram väldigt mkt emot då det var nästan tre månader kvar sen jag träffa dem. Kommer att komma hem i slutet på denna månad med en stund innan praktiken eller under praktiken beroende på var jag hamnar någonstans.

Har nu oxo satt upp schema för mina studier så jag ska göra det jag ska och lagt in en del kondition i det för att röra på mig med och passa på och åka skidor nu när vi på gott och ont har fått en massa mer snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback