Första dagen.

Då var första praktiken dagen slut och man har gått ifrån att känna sig helt vilsen till att få någorlunda koll på grejerna iaf och med en fantastiskt bra läromästare i form av Fredrik som är SM mästare i somelieri, bara en sån sak. Har provat ett flertal viner idag för att komma in i vinlistan. Har varit något kaotiskt i början men så är det alltid för allt är precis nytt och man skall inte tro att man kan veta allt första dagen för det är ju helt omöjligt, är ju där för att lära mig något.

Men PM o Vänner är den finaste restaurangen jag varit på och de brinner hårt för de närproducerade, skog, äng och sjö är deras måtto och jag tror detta kommer bli himla lärorikt framöver.

Kan skryta med att jag fick blindprov under dagen där jag ksulle sätta druva och var vinet kom ifrån och jag satte ungefär hälften i närheten vilket jag ser som mer än godkänt. Jag har lärt mig att Syrah/shiraz inte alls behöver vara sådär fruktdriven och fullblod som de från Australien utan kan även ha en elegantare ton från Frankrike.

Imorgon skall jag praktisera i matsalen vilket är den finare delen av PM, idag var jag i bistron som är mer vanlig restaurang och Matsalen är riktigt nice, allt är på topp verkligen. Är något närvös för imorgon och till o med lördag gäller det att man skärper till sig för de kostar att ligga på topp och här är ingra restaurangserien glas utan topp Orrefors.

Men nu är det dags att sova och detta blev en rapport hur det står till för tilfället och återkommer när jag har tid och ork för imorn o framöver blir det mer slit.

Gonatt från ett vårbetonat Växjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback