Amarone

Vakna idag klockan 6 med spränghuvudverk som inte hade något ursprung. Tog en tablett och somna om för att hinna ta bussen vid 8, men det gick inte då heller för huvudverken höll sig... Så fick bli att tyvärr stanna hemma och missa chpckladföreläsningen som jag gärna gått på. Men som tur var så tog en polare med sig lite chocklad till mig.

Blev att handla på eftermiddan och fylla på det redan fyllda kylskåpet ännu mer, känns som jag kan klara mig ett bra tag nu. Blev en sväng på bolaget med för tänkte inhandla något gott vin till helgen att ha till mat. Jag passade då på att fråga om min efterbeställda Amarone hade kommit och det hade den och jag glömde allt vad matvin hette så det blev bara den. Kan iofs oxo bero på priset på 475kr som gjorde att jag inte hade satt över mer än de.

Men nu skall den få ligga till sig till jag tar min examen här uppe i hyttan och jag skall inhandla några till av andra producenter på vägen för att se vilken utvecklingspotential vinerna har. Hur Amaronevin tillverkas finns i ett av mina tidigare inlägg. Se under Januari 2009, Amarone Costasera

Var även inne och läste på Västervikstidningens hemsida som jag inte läst på ett tag för att se vad som händer där hemma och blev väldigt positivt överraskad när jag fick läsa om mitt gamla somamrjobb Korallen som fått en artikel om sig. Handla om att de blivit intraprenad och fördelarna med det. De hade även bilder på de glada tanterna som jag saknar så! Men de såg ut att ha det bra.

Ikväll så blir det rosmarinkryddad fläskfilé med stekt potatis och någon god sås som jag inte kommit på ännu. Blir sen att se Gordon's program om mardrömsrestauranger. Till den serverar jag en god lageröl i form av Heineken.


Sb nummer: 96871

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback