Vinplugg

Nu är sista tentan skriven och imorgon ska vi redovisa vårat koncept för debutantmiddagen och det känns som vi har en stor chans att ta hem det. Känns som detta året har gått väldigt fort i 1an på Grythyttan, känns som man nyss börjat men om man tänker tillbaka på allt som man har lärt sig så blir man imponerad. Från att ha varit medelmåttigt vinintresserad som inte visste hur vin tillverkades till att själv börja gräva mig ner i alla vingårdar och påverkan på vinerna och har flera typer av viner i huvudet att ta till vid förfrågan.

Nu är det snart dags att börja jobba men först skall jag till Växjö och praktisera en vecka på Pm & Vänner vilket känns himla spännande och är väldigt motiverad. För att fylla på mitt vinförråd i huvudet har jag satt mig ikväll och skrivit mer på vinlistan som jag skall gå igenom med Fredrik och den har blivit bra mkt längre än planerat och innehåller många fler ess än vad jag hade tänkt från början för då kände jag inte till dem över huvudtaget. Exempel på viner som jag tagit med i listan är La Tâche 1990, Romanee Conti 1985 och Pingus 2004 som alla fått 100 poäng av Robert Parker och har fått nån hype av hans lista och har bestämt mig att lära mig den så snart jag kan, mest för att ha verkligen några av de bästa vinerna på lagret när det blir auktioner i framtiden.

På fredag åker man hem till Västervik och lär bli fullt drag hela helgen. Har brännt mig lite lagom efter ett par dagars stekning ute på gården´med mina underbara grannar och har ätit årets första färskpotatis vilket smakar så fantastiskt och burkskinka på det gör det till en fantastisk smakupplevelse. Enkelt och gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback