Vin på tapp

De senaste dagarna har inte hänt mer eller mindre, har varit en massa aktiviteter hit och dit och trevliga möten osåvidare.
Igår börjades des med nån öl och slönt häng hos robin för att sedan gå över till kubbspel som micke hade med sig så vi drg igång, jag och robin dominerade totalt. För att försvåra allt så förlängde vi planen till 30-40m så de skulle bli lite svårare att träffa vilket det oxo var. Farligt svårt till och med och man skall aldrig gå fram mitt under en match för då kan de komma pinnar flygande o träffa en :P

Senare på kvällen blev det att gå mot stan, det blev en av de bästa krogarna i Västervik där inredningen är typisk engelsk och stämningen på topp. Gick fram och beställde en Guiness och till min stora förvåning och besvikelse ser jag två tappar där det står vitt och rött vin. Pratade med Fredrik om detta men trodde det skulle dröja några år men efter Bag in boxen var det en tidsfråga innan detta skulle komma. Det kan ju låta väldigt praktiskt med vin på tapp men var är känslan?
De du får är ett snabbproducerat vin som har noll karaktär och ingen kvalité alls. Man behöver som sagt vad inte gå o köpa svindyra viner men att ta ett glas på tapp känns för mig som att gå på ett vad för o trampa i en koblaja, du får någonting men du betalar med din heder och vett.

Idag tar alla 90isar studenten så stort Grattis till er och önskar er en rolig dag/kväll/natt trotts det tråkiga usla vädret ni fått. Förra året börja de likadant med regn men utmynnade i kalasväder med 25+ och många glada minnen och en himla huvudverk dagen efter pågrund av för mkt av det goda samt en trång mössa. Men det var det värt och jag hoppas på reunion av klassen i sommar o se vad folk håller på med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback