Torsda

Dagen idag blev att ränsa opp bland alla papper man samlat på sig under förra terminen och en hel del vinflaskor som snart åker i glaskrossen. Senare idag blir det dags för att baka ihop något gott och se om man kan få över några grannar. Funderar annars på och sätta mig med kurslitteraturen till kursen Matsalshantverk och sommelierkunskap strax som jag fått hem, många roliga böcker om kaffe och ostar och te osv. Dagens middag får nog bli något lättare då kylskåpet börjar tvina så får bli kycklingfiléer som jag gör någe med och stekta grönsaker på det. Till det tänkte jag prova en Tatachilla som egentligen på förhand är ett för kraftigt vin för kycling men ska krydda opp den så vinet tas ned på en jämn nivå.

Tatachilla är på druvan Shiraz (Syrah) och är väldigt druvtypiskt fast med väldigt mkt smak mot andra bag in box shiraz som de tydligen går mode i att dricka. Är inge för Bag in box överlag för att du får vad du betalar för men med där med inte sagt att de inte finns billiga bra viner. Provade Viña Maipo Cabernet Sauvignon häromdagen som kostar runt 60kr och jag blev mäkta överraskad över den kraftfulla smaken och kvalitén i vinet som man annars ser hos viner med dubbla priset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback