Lördag,

Kände redan när jag vakna imorse att denna dagen kommer det inte att bli något av. Känner mig helt matt i hela kroppen och tung i huvudet och nej det är ingen bakfylla eftersom de inte vart någe igår. Halvligger nu i soffan och lyssnar på låtar från Queen-musikalen WWRY som jag var och såg i London förra året. Helt fantastisk var den fast det inte var orginaluppsättningen och jag då var ganska oorienterad på Queen överlag.

No one but you (Only the good die young), en helt fantastisk låt som är skriver efter Freddies död och framförs i musikalen av Kerry Ellis. Blir helt kär, är helt fantastiskt vilken röst hon har. Låten i sig är inte speciellt positiv eller på sätt o vis är den väl det med och jag tolkar det som att dom som verkligen har gett allt dör redan tidigt, medens de som går i släntrian och väntar på att saker ska hända får leva sina 70-80-90 år på denna jord. Det är en hyllningslåt till dem som dog unga som Freddie Mercury John Lennon mfl...

Hon e vacker som en dag och sjunger rakt in i märgen :)



Vad blir de då av denna dag...ja ni, planerat o festa idag men har ingen större lust till de så får bli en hemmakväll i lugn och ro där man skämmer bort mig själv och lyssnar på fin äldre musik a la Bob Dylan och Johnny Cash som är mina husgudar. Cat Stevens blir det en del med låten Father and Son som är helt fantastisk.

Kommentarer
Postat av: Jocke

De va fint :)

Ska titta närmare på texten nu.



Allt bra annars?

2009-01-25 @ 19:37:54
URL: http://djokadjee.blogg.se/
Postat av: Jnilsson

Tja, de var för länge sen, hur har du det? för jag har det bara bra här oppe i skogarna :P

2009-01-26 @ 01:15:54
URL: http://johansvin.blogg.se/
Postat av: Jocke

Verkligen grym text asså, en låt ja missat :P

De låter bra johan, såg även tränings idéerna ^^

2009-01-26 @ 18:30:51
URL: http://djokadjee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback