dag

Onsdag med sensorik hela dagen och provningar av olika deslag, känner fortfarande av rapsoljan som var bland de smörigaste jag smakat men fonden var ganska god, iaf den som innehöll gluttamat. Massagen blir uppskjuten till frdag vilket passar mig mk bättre, då träningsverk o sådant lagt sig. Men har dumt nog dragit på mig nageltrång ifall nån undrar om jag går lite konstigt så beror de på det men de går la över till man gifter sig...

Händer inte så mkt på någon front just nu då allt e ganska lungt, funderar fortf på om ja ska göra det eller inte men ska fundera nåra dar men får inte dra ut på de för lång tid heller.

Men har inhandlat lite gott vin idag, ett vin som jag tänkte dricka upp till helgen och ett vin som jag aldrig smakt än men vill prova. Det vinet jag har te helgen är Viña Maipo från Chile för 59kr vilket är ett mkt bra och gott vin för de pengarna och de ska drickas snart då de inte vinenr speciellt på lagring heller. Men de andra jag tänkt o prova under omgångar är Lindemans Cabernet Shiraz, vilket ska bli mkt spännande då jag provade deras Merlot häromdagen vilket gav mersmak.

Bilder från vinprovningen igår:
(Sofias bilder)

Pevillon Rouge du Chateau Margaux 2005


Petit cheval 2005


Petit Mouton Rotchild 2005


De jag gilla bäst för tillfället var den sistnämda. Men för lagring Petit Cheval som är lillebror till Chateau cheval Blanc som jag så gärna vill prova.
Nu ska jag sova, har sovmorgon till 1 men ska ta igen lite timmar...
gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback