One year ago...

Har legat efter me bloggandet en vecka nu men har inte tagit mig tid att skriva något, men ska bättra mig.

Vi har under veckan haft kaffe och tehantverk vilket har varit rätt intressant och barristan Daniel var hur grym som helst, super skön snubbe som verkligen inte hade tummen mitt i handen. Blir o inhandla lite riktigt kaffe snart samt en presskanna så man får en förståelse hur kaffe skall smaka och inge bryggskit. En sak man tog åt sig av var att kaffe när de stott framme i mer än 20 minuter är det hälsofarligt så se opp och att kaffepulvret håller sig max 2 veckor sen tappar de aromer. Vi fick äran att prova ett otroligt grymt kaffe som dock kosta 16k kilot men det var sjukt gott.
"Varför göra ett kaffe bra när folk köper endå" sagt om de svenska bryggkaffena.

Idag hade vi då te och fick reda på att lipton är inte mkt till te utan mest kvistar o konstlade aromämnen. De tog emot lite när vi provade 5-6 gröna och gula téer på rad under förmiddan för är inte mkt för sådant men när vi hade ätit och det var dags för röda téer så var de mer min hemmaarena. Ett te som var bland de dyrare och var tevärldens "Amarone" föll mig i smaken, typiskt att jag ska gillla de dyraste men dröjer nog innan man inhandlar det men i framtiden får de bli.

Idag fyller Johan Karlsson 30 år så Grattis, och på lördag blir det fest i grythyttan så de ser vi fram emot. Redan imorn så blir det go mat med mange och de kommer bli entrecote med något mange skulle fixa så får se vare blir. Drickat blir en shiraz jag redan nämnt tidigare men då med fel matkombination Tatachilla Mclarenvale.

Lägger opp en bild på Lippan som nu det var ett år sen hon såldes på dagen. Men vet att hon har det bra.


Där passerade en bil med släpet helt åt helsike ditsatt, folk kan inte de där... Men blickar ut över den smältande snön och fokuserar på imorn när jag har prov i livsmedelshygien... må de gå vägen, känns som de blir tungt framöver med plugget i vilket fall så vore skönt o vara av med den biten. Kan som kuriosa berätta att spisen vart full me köttfärsås idag när jag laga o jag hade bestämt mig innan att de inte ksulle bli så, så var väldigt varsam men sen var ja lit oförsiktig me att röra om under kokningen av den och floff sa det så var de över halva spisen, vara bara torka o se gla ut men de e borta nu.... Nu skall jag äta en tallrik müsli o sen sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback