Cj o mat

Ikväll är det dags för lets dance igen och Carl-Jan kommer än en gång dansa vidare, men inte uten vår hjälp!

Kom nyss hem från ett prov som gick allt annat än bra så får väl se det positiva och återse kockarna och hotellarna i augusti. Men man får tat för vad det är och kommer missa med en liten marginal denna gång med känns det som så de får vara så oxo.

Har suttit och kollat på viner under dagen och tvekar i om jag endå inte skall gå och köpa mig en härlig bourgogne som jag kan ha i skåpet o vänta på ett par år men de är ju de där pengarna som man får räkna in. Den Echézeaux Grand Cru 2006 jag funderar på kostar 800kr lite knappt och det skulle äta upp stora delar av studiebidraget. Fyller ju år i mars så kan ju alltid önska mig den :)

De som lockade med just Echézeaux Grand Cru är att den kommer från den världskända Romanee-conti i Bourgogne vilket jag tyvärr inte har smakat speciellt mkt av. Har läst mig blind på decanter om smakerna på den och de ser väldigt lovande ut och med lite lagring så tror jag den kan bli superb. Men jag återkommer i frågan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback