blandat

Idag har varit väldigt lugnt, började föreläsning i sensorik runt 1 som slutade runt tre redan. Men de dök upp en ganska intressant fast egentligen inte så viktigt ämne på rasten när vi skulle bedömma äppllen, eller de andra för jag avstog pga min allergi. Men i alla fall man säger ju att äpplen är mjäliga, me ndå kan man ju fråga sig vilken typ av mjölighet man menar för stoppar du mjöl i munnen blir de ju degigt och det är ju inte alls det man menar. Så man kan ju fråga sig vad uttrycket kommer ifrån, tål att tänkas på.

Sitter och kollar lite på olika vinglas som jag skulle vilja ha, letar febrilt efter ett glas som är anpassat efter amaronevinets karaktär men kan inte hitta något. Kommer ju att få vinglas av min far när jag fyller år eller jag skulle få några i julas men blir en samlad på 4 glas sen i mars. Allti kul att ha lite finglas när man får besök :)

Funderar nu på att inhandla en lite dyrare amarone då jag just nu ligger bättre än min budget men haf står ändå i valet till vilken jag skall välja. Tillverkaren Speri har jag kommit äverens om mig själv med att de ska bli men sen är frågan om de ska bli deras "standard" amarone och deras ripasso eller om jag bara ska köpa amarone riservan. Blir ungefär samma slutpris och jag har aldrig smakat än amarone riserva så de lutar nog endå mot den. Men kommer de oväntade utgifter så får den stryka på foten i alla fall så väntar lite tills jag vet vilka utgifter man kommer h i stockholm nästa vecka. Skulle ju behöva köpa mig linnéservetter oc hträna på servettvikning tills hantverksprovet som är om nån dryg månad. Ska ju kunna tio stycken.

Imorn blir de hantverk på förmiddan för att sedan chansa på att de finns tvättid och sen måste jag putsa och damma av mitt glasskåp som jag inte putsat sen jag flytta in så har lite o göra då med och hinna med och läsa oxo i alla böcker vi har så man breäddar på sina kunskaper om framförallt ost, vin kaffe och te.

Kommentarer
Postat av: basse

riedel och orrefors (erica lagerbjälkes serie) har glas utformade för amaroneviner. ganska dyra dock lagerbjälke landar på runt 200:- glaset

2009-02-02 @ 21:18:18
Postat av: Jnilsson

SV; Tack för tipset, skall på studiebesök på Riedel i stockholm på måndag så hoppas de säljer några där.

2009-02-02 @ 21:47:57
URL: http://johansvin.blogg.se/
Postat av: Jennie Lundberg

SV; aa jag vet ;'D haha.. fast jag blir ju fattig på att köpa läskflaskorna ;o

2009-02-03 @ 08:14:28
URL: http://jennielundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback